Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Φορτηγό πλοίο κόλλησε στα άβαθη στο λιμάνι του Ναυπλίου


Το φορτηγό πλοίο AVABTIS II Ελληνικής σημαίας κόλλησε στα αβαθή του λιμανιού στο Ναύπλιo...
πιο συγκεκριμένα το πλοίο φορτωμένο με κεραμίδια έφευγε από το λιμάνι με προορισμό την Τουρκία , και άγνωστο πως ο καπετάνιος από λάθος χειρισμό βρήκε σε αβαθή και κόλλησε. Να σημειωθεί πως στο λιμάνι της πόλης υπάρχει πιλότος ο όποιος βγάζει και βάζει τα πλοία στο λιμάνι με ασφάλεια στην προκειμένη περίπτωση η εταιρεία δεν δέχτηκε τον πιλότο.Για την ιστορία πριν λίγα χρόνια ένα πλοίο της ίδιας εταιρείας με το όνομα AVANTIS III κι αυτό φεύγοντας από το λιμάνι του Ναυπλίου φορτωμένο με δομικά υλικά προσέκρουσε σε βραχονησίδα(ΔΟΡΟΥΣΑ) ανοιχτά από το Αγκίστρι με αποτέλεσμα να βυθιστεί μέσα σε 20 λεπτά και να χαθεί η ζωή ενός ναυτικού.
 
ΝΑΥΑΓΙΟ «AVANTIS III»

Εκατό μέτρα ανοιχτά από το Αγκίστρι και με θάλασσα «λάδι», το 27χρονο φορτηγό πλοίο «AVANTIS III», με ελληνική σημαία, προσέκρουσε πάνω στη βραχονησίδα Δορούσα και βυθίστηκε μέσα σε διάστημα περίπου 20 λεπτών!
Το «AVANTIS III», με πλοιοκτήτη τον εφοπλιστή Αγραφιώτη, είχε αποπλεύσει από Μεσολόγγι φορτωμένο με δομικά υλικά, είχε προορισμό την Κύπρο και όμως τις πρώτες πρωινές ώρες, χτες, βρέθηκε να περνάει ανάμεσα από Αίγινα και Αγκίστρι. Και αυτό προκειμένου να «κόψει δρόμο», ώστε ο εφοπλιστής να γλιτώσει καύσιμα και το καράβι να φτάσει γρήγορα στον προορισμό του στο «όνομα του ναύλου». Εκπρόσωπος της εφοπλιστικής εταιρίας έσπευσε χτες να μιλήσει για «ανθρώπινο  λάθος».Οσον αφορά, όμως, την αξιοπλοΐα του και μόνο το γεγονός ότι βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ αποδεικνύει ποιες ήταν οι αντοχές της λαμαρίνας του. Ομως δεν είναι μόνον αυτό. Το πιστοποιητικό που διέθετε για την ασφάλεια εξαρτισμού (safety equipment), όπου συμπεριλαμβάνονται όλα τα
μέσα ασφαλείας, όπως βάρκες, πυροσβεστήρες και άλλα, ήταν ιδιαίτερα περιορισμένης διάρκειας. Φέρει ημερομηνία έκδοσης 6 Οκτώβρη 2004 και λήξης 6 Δεκέμβρη 2004.
Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι δε διέθετε και επαρκή σωστικά μέσα, ανάμεσα στα οποία ήταν και τα ραδιο-ηλεκτρονικά συστήματα εκπομπής σήματος κινδύνου και το δορυφορικό σύστημα EPIRB. Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής
Ναυτιλίας πληροφορήθηκε το ναυάγιο ακριβώς στις 3.55 τα ξημερώματα, οπότε και επικοινώνησε ο καπετάνιος με το κινητό του (!) τηλέφωνο και αφού βρισκόταν μαζί με τους 10 ναυτεργάτες στη σωσίβια λέμβο. Δηλαδή, το πλοίο είχε ήδη βουλιάξει και δεν είχε γίνει εκπομπή σήματος  κινδύνου!Οσον αφορά στις συνθήκες εργασίας του πληρώματος, επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι το βαπόρι ήταν «τρένο». Που σημαίνει ότι δε σταματούσε λεπτό, «έπιανε» συχνά λιμάνια και με δεδομένο ότι οι οργανικές συνθέσεις δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πλοίων,
κυρίως όταν αυτά είναι παλιά και υποσυντήρητα όπως το συγκεκριμένο, το αποτέλεσμα ήταν για το πλήρωμα δουλιά μέχρι εξάντλησης.Ως ύποπτοι για το ναυάγιο, συνελήφθησαν ο πλοίαρχος, η ανθυποπλοίαρχος και ένας ναύτης του πλοίου, οι οποίοι οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πειραιά. Από την Εισαγγελία απαγγέλθηκαν κατηγορίες εξ αμελείας για πρόκληση θανάτου, ναυαγίου και παραβίαση κανονισμο.


Πηγή:http://tro-ma-ktiko.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου