Οι τέσσερις ηθοποιοί που βραβεύθηκαν με το Οσκαρ: από αριστερά οι Κρίστιαν Μπέιλ (Β' ρόλου -The fighter), Νάταλι Πόρτμαν (Α ρόλου -Μαύρος κύκνος), Μελίσα Λίο Β' ρόλου -The fighter) και Κόλιν Φερθ (Α' ρόλου -Ο λόγος του βασιλιά)
Με 12 υποψηφιότητες και τέσσερα βραβεία, ο «Λόγος του βασιλιά» («The king’s speech») του Τομ Χούπερ ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής της βραδιάς της 83ης απονομής των Οσκαρ. Ηταν η βραδιά όλων των φαβορί όπως είχαμε κατά καιρούς επισημάνει, αν και τελικά ο «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου δεν έφυγε με το βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας το οποίο δόθηκε στην δανέζα Σουζάνε Μπίερ για το οικογενειακό δράμα «Ισως αύριο». Για τον ρόλο του τραυλού βασιλιά της Αγγλίας Γεωργίου του ΣΤ’ ο Κόλιν Φερθ πήρε το Οσκαρ Α’ ρόλου που όλοι περίμεναν ότι θα πάρει, ενώ η ίδια ταινία κέρδισε επίσης τα βραβεία καλύτερης παραγωγής αλλά και σκηνοθεσίας «νικώντας» το «The social network» του Ντέιβιντ Φίντσερ που διακρίθηκε για την μουσική του (Τρεντ Ρέζνορ, Ατικους Ρος), το μοντάζ και το σενάριο βασισμένο σε ξένο υλικό (Ααρον Σόρκιν). Ο «Λόγος του βασιλιά» απέσπασε επίσης το Οσκαρ καλύτερου σεναρίου γραμμένου κατευθείαν για την οθόνη. Το βραβείο δόθηκε στον Ντέιβιντ Σέιντλερ που είπε ότι πιστεύει ότι είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία νικητής σε αυτήν την κατηγορία και ότι ελπίζει το ρεκόρ αυτό να καταρριφθεί σύντομα. Σε ότι αφορά τα φαβορί, η Νάταλι Πόρτμαν κέρδισε το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου για τον «Μαύρο κύκνο» και ο Κρίστιαν Μπέιλ κέρδισε το Οσκαρ β’ ρόλου για το «The fighter» και για την ίδια κατηγορία στις γυναίκες το βραβείο πήρε η Μελίσα Λίο που στην ίδια ταινία υποδύθηκε την μητέρα του Κρίστιαν Μπέιλ.
Το χιούμορ δεν έλειψε από την 83η απονομή των βραβείων Οσκαρ που είχε διάρκεια τρεις ώρες και κάτι, κατά την διάρκεια των οποίων απονεμήθηκαν 24 βραβεία. Ο Κόλιν Φερθ είπε ότι φοβάται πως με το Οσκαρ η καριέρα του έφτασε πια στο πικ και ο Κέβιν Σπέισι που παρουσίασε δυο υποψήφια τραγούδια συστήθηκε ως …Τζορτζ Κλούνεϊ. Στο χιούμορ συνέβαλλε πολύ η παρουσία του ντουέτου Αν Χάθαγουεϊ και Τζέιμς Φράνκο, δυο νέων ηθοποιών που όπως αποδείχθηκε είχαν χημεία μεταξύ τους και το κυριότερο αντιμετώπισαν το όλο θέμα χωρίς σοβαροφάνεια αλλά με χαλαρότητα, χαιρετίζοντας την γιαγιά του ο μεν, την μαμά της η δε που βρίσκονταν μέσα στην αίθουσα Kodak.
Στα πρόσωπα που κέρδισαν τις εντυπώσεις ανήκει αναμφισβήτητα ο Κερκ Ντάγκλας που στα 95 του (!), εμφανίστηκε άκρως δραστήριος ρωτώντας την οικοδέσποινα Αν Χάθαγουεϊ «που ήσουν εσύ όταν έκανα εγώ ταινίες;». Ο Ντάγκλας έδωσε το Οσκαρ β’ ρόλου στην Μελίσα Λίο που έγραψε με τον δικό της τρόπο ιστορία στα Οσκαρ λέγοντας ότι την προηγούμενη φορά που ήταν υποψήφια, πριν από δυο χρόνια σκέφτηκε ότι ήταν «fuckin’ easy» (γαμ… εύκολο).
Εφέτος δεν έπεσαν πολλά καρφιά και εκείνο που είχε λόγο να πέσει ήταν του Ράντι Νιούμαν ο οποίος επεσήμανε ότι δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να βρεθεί ένα πέμπτο τραγούδι στην κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού όπου μόνον τέσσερα είχαν υποψηφιότητες. Ο ίδιος ο Νιούμαν κέρδισε το Οσκαρ για το τραγούδι «We belong together» που γράφτηκε για την ταινία κινουμένων σχεδίων «Toy story 3».
Τα Οσκαρ σε νούμερα
Ο λόγος του βασιλιά: 4 βραβεία
Inception: 4 βραβεία
The social network: 3 βραβεία
Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων: 2 βραβεία
The fighter: 2 βραβεία
Toy Story 3: 2 βραβεία
Από ένα βραβείο κέρδισαν οι ταινίες «Λυκάνθρωπος»,«Μαύρος κύκνος», «Ισως αύριο» και το «Inside job» και οι μικρού μήκους ταινίες «God of love» (μυθοπλασίας», «the lost thing» (κινούμενα σχέδια) και «Strangers no more» (ντοκιμαντέρ)
Ολοι οι νικητές (24 κατηγορίες)
Καλύτερη ταινία: Ο λόγος του βασιλιά
Καλύτερος Α ανδρικός ρόλος: Κόλιν Φερθ (Ο λόγος του βασιλιά)
Καλύτερος Α γυναικείος ρόλος: Νάταλι Πόρτμαν (Μαύρος κύκνος)
Καλύτερη σκηνοθεσία: Τον Χούπερ (Ο λόγος του βασιλιά)
Καλύτερος Β’ ανδρικός ρόλος: Κρίστιαν Μπέιλ (The fighter)
Καλύτερος Β’ γυναικείος ρόλος: Μελίσα Λίο (The fighter)
Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία: «Ισως αύριο» (Δανία της Σουζάνε Μπίερ)
Καλύτερα ταινία κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους: Toy Story 3 (Λι Ουνκριτς)
Καλύτερο τραγούδι: "We Belong Together" (Toy Story 3, Ράντι Νιούμνα)
Καλύτερο σενάριο (διασκευασμένο): The social network (Ααρον Σόρκιν)
Καλύτερο σενάριο (πρωτότυπο): Ο λόγος του βασιλιά (Ντέιβιντ Σέιντλερ)
Καλύτερο μοντάζ: The Social Network (Κερκ Μπάξτερ, Ανγκους Γουόλ)
Καλύτερα οπτικά εφέ: Inception (Κρις Κόρμπουλντ, Αντριου Λόκλεϊ, Πιτ Μπεμπ, Πολ Τζ. Φράνκλιν)
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Inside Job (Τσάρλς Φέργκιουσον, Οντρεϊ Μαρς)
Καλύτερα κοστούμια: Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων (Κολίν Ατγουντ)
Καλύτερο μακιγιάζ: Λυκάνθρωπος (Ρικ Μπέικερ, Ντέιβ Ελσεί)
Καλύτερο μοντάζ ήχου: Inception (Ρίτσαρντ Κινγκ)
Καλύτερο μιξάζ ήχου: Inception (Λόρα Χίρσμπεργκ, Γκάρι Ρίζο, Εντ Νόβικ)
Καλύτερη μουσική: The Social Network (Τρεντ Ρέζνορ, Ατικους Ρος)
Καλύτερη φωτογραφία: Inception (Γουόλί Πφίστερ)
Καλύτερα σκηνικά: Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων (Ρόμπερτ Στρόμπεργκ, Κάρεν Ο’ Χάρα)
Καλύτερη μικρού μήκους μυθοπλασίας: God of love
Καλύτερα μικρού μήκους κινούμενα σχέδια: The lost thing
Καλύτερο μικρού μήκους ντοκιμαντέρ: Strangers no more
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου